Citroën en ELLE creëren chique en moderne Limited Edition

Body

 

De samenwerking tussen Citroën en ELLE krijgt een nieuw hoofdstuk met de nieuwe C3 ELLE Limited Edition. De ‘Since 1945 & forever’ signatuur is een verwijzing naar het eerste ELLE-nummer dat op 21 november 1945 verscheen. Het partnerschap tussen twee iconische Franse merken is ontstaan uit een gemeenschappelijke ambitie om aandacht te geven aan de belevingswereld van vrouwen. Mode, elegantie, welzijn en sociale kwesties staan daarin centraal.

 

"Al 77 jaar lang staat het merk ELLE aan de zijde van de vrouw en ondersteunt hen op elk gebied van hun leven door een exclusieve en ongeëvenaarde benadering van mode, schoonheid, cultuur en lifestyle. Dit partnership past in een filosofie die we delen met Citroën, namelijk alle vrouwen en hun elegantie voorop stellen en oog hebben voor hun gewoontes en hun dagelijkse leven," zegt Sandrine Gay, Directeur van de ELLE Licence Collection.

 

Technologie, comfort en personalisatie

Door zijn moderne voorkomen en persoonlijkheid is de Citroën C3 ELLE de perfecte belichaming van de levensstijl van actieve vrouwen en biedt hij mobiliteit in stijl, optimisme en zekerheid. C3-rijders hechten waarde aan technologie, comfort en personalisatie. Zo werd in 2021 bijna 60% van de C3 besteld in een two-tone kleurstelling. Met al die aspecten is rekening gehouden bij het samenstellen van de C3 ELLE Special Edition.

 

Uiterlijk: grafische handtekening en fris kleurenpakket

Standaard is de C3 ELLE tweekleurig. Voor het dak is te kiezen uit twee dakkleuren, wit of zwart, als verwijzing naar de kleuren in het ELLE-logo. Zwart is synoniem voor elegantie en verfijning en wit als symbool van zuiverheid en eenvoud. Beide combineren perfect met de beschikbare carrosseriekleuren: Soft Sand, Polar White, Steel Grey, Platinium Grey of Perla Nera Black.

Citroën accentueert de aantrekkingskracht van de C3 ELLE nog verder met een nieuw Mat Silver Blue Colour Pack - diep gletsjerblauw met metallic accenten – wat het uiterlijk fris en modern maakt en stijlvol matcht met de exterieurkleuren. De Airbump®-inzetten, de inzetten rond de mistlampen en grille en op omlijsting van de daksticker zijn voorzien van gekleurde stippen.

Als rode draad prijkt de merksignatuur van ELLE – ‘Since 1945 & forever’ - op diverse elementen van de C3, zowel binnen als buiten. Het ELLE-lint in zwart en wit, een tijdloze kleurencombinatie in de modewereld, wordt gecombineerd met een sterk lettertype om het tijdperk volledig tot zijn recht te laten komen.

De omtrek van de kenmerkende C3-dakcapsule wordt gesierd door het lint en de bijbehorende slogan. De daksticker zelf springt in het oog door een samenspel van contrasten en matte effecten, afhankelijk van de gekozen kleur. Bij een wit dak verschijnt het matte effect op de rand van de korrelige blauwachtige capsule, waardoor de kleur wordt benadrukt voor een consistente look, terwijl het lint mat is om het ELLE-logo op het zwarte dak te laten opvallen. De decoratie is ook te vinden op de hoekpanelen van de C3 ELLE, maar nu bedrukt met het ELLE-monogram in het lettertype van het merk.

Aan boord: levendige kleuren, materialen en comfort

De personalisatie gaat door in het interieur, met een sfeer die perfect aansluit bij het nieuwe Mat Silver Blue Colour Pack dat de tweekleurige Advanced Comfort-stoelen siert (de hoofdbekleding is een Light Prussian Grey-stof die het interieur opfleurt, terwijl de zachte en comfortabele rugleuningbekleding is uitgevoerd in Wind Grey Alcantara, een donkere blauwgrijze kleur). Een gezeefdrukte sierstrip met een nieuwe interpretatie van het chevronpatroon biedt blauwachtige satijnen accenten voor een stijlvol contrast.

Afwisselend materiaalgebruik draagt bij aan de verfraaiing van het dashboard: voor het eerst op een speciale editie verschijnt alcantara - doorgaans aanwezig op premiumversies - als dashboardbekleding van de C3 ELLE. Het matte Wind Grey vormt een mooi contrast met de matte blauwe rand van het Colour Pack. Een ander detail zijn de dubbele verticale stiksels in hetzelfde blauw, een discreet en chic kenmerk van het alcantara.

Het monogram ELLE tekent zich af op de effen achtergrond van de vloermatten, omlijnd door het zwarte lint met de witte slogan. Ook op de sleutelhanger en het opbergvakje aan boord prijken de twee logo's van Citroën en ELLE.

"ELLE en Citroën hebben opnieuw een moderne combinatie met veel stijl voor de C3 gecreëerd. Het pastelblauw van het nieuwe Mat Silver Blue Colour Pack dat de C3 ELLE zowel van buiten als van binnen siert, belichaamt de zachte vernieuwing van de lente. Deze kleur past helemaal in de huidige trend, met name in de prêt-à-porter mode. De metallic accenten in het interieur zorgen voor frisheid en licht en contrasteren met het alcantara van de stoelen en het dashboard, het lederen stuurwiel en de getinte ruiten. Daardoor ontstaat in het interieur een knus gevoel dat net zo comfortabel is als in een woonkamer," voegt Muriel Prodault, Head of Colours and Materials bij Citroën, toe.

 

Rijke uitrusting standaard

De Citroën C3 ELLE is voorzien van een achteruitrijcamera en vier elektrisch bedienbare ramen, overgenomen van de Shine-versie. Om de look van de C3 ELLE compleet te maken, zijn Vector 17" lichtmetalen velgen, donker getinte achterruiten, een chromen rand rond het digitale instrumentenpaneel en een lederen stuurwiel allemaal standaard.

De nieuwe Citroën C3 ELLE, aangedreven door een PureTech 110 S&S benzinemotor met een handgeschakelde versnellingsbak (6) of een PureTech 110 S&S EAT6-benzinemotor, is vanaf nu in Nederland te bestellen.

De C3, die dit jaar zijn 20ste verjaardag viert, is in 2022 goed van start gegaan met eind maart al 49.000 verkochte exemplaren. Dat is goed voor een derde plaats in zijn segment in Europa. Op de Franse markt neemt de auto 37,5% voor zijn rekening van de verkopen van Citroën en is daarmee de op één na best verkochte personenauto van alle segmenten.